„Navrhujeme nasledovať príklad tých, ktorí svojim životom oslávili Život“, uvádza vo svojej kampani a upriamuje pozornosť na odkaz svätcov v kontraste k oslavám propagujúcim smrť Asociación Católica de Propagandistas (Katolícke združenie propagandistov). Národným radcom asociácie s dvadsiatimi troma pobočkami, pôsobiacimi v rôznych sférach po celom Španielsku, je člen biskupskej konferencie a emeritný biskup Burgosu, Fidel Herráez Vegas.
Kampaň na plagátoch, umiestnených na autobusových zastávkach, v staniciach metra a bilbordoch vo viac ako šesťdesiatich španielskych mestách, obsahuje hashtag #CalabazasAHalloween (tekvice Halloweenu). Španielsky idióm dar calabazas, v preklade „dať tekvice“, totiž znamená niečo odmietnuť.
Šesť rôznych vizuálov paroduje plagáty filmových hororov. Hlavný motív kampane, použitý vo väčšine miest, pozýva jeho obyvateľov k dokončeniu otázky „A ak by sme boli všetci ako svätý …?“ podľa ich patróna a k reflexii: „Svätci a svätice všetkých čias nám ukazujú ten najľudskejší spôsob ako žiť, hľadiac stále na Boha a blížneho.“ Päť motívov je špeciálne venovaných patrónom veľkých španielskych miest – Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Bilbao.
Plagát „Prišiel čas žatvy“ v stanici Chueca madridského metra linky č. 5, ktorej steny sú pomaľované šiestimi farbami dúhy, pripomína domácu svätosť a oddanosť sv. Izidora.
„Som služobníčka Krista, Kráľa kráľov a Pána pánov,“ cituje výrok patrónky Barcelony bilbord napísaný v katalánčine, jednom z troch oficiálnych jazykov Katalánska.
Ulice baskického Bilbaa ozvláštňuje plagát s titulom „Návrat syna hromu“, podľa tradície prvého evanjelizátora Španielska a patróna celej krajiny.
„Chudobnejšia ako tí najchudobnejší“ bola svätá Angela z Kríža, zakladateľka Inštitútu sestier kríža v Seville.
Citylight vo Valencii nám pripomína, že svätého mučeníka Vincenta pravda a vernosť počas Diokleciánovho prenasledovania stála život.
„Aké pekné by bolo oživiť príbeh svätých a nie zaplaviť ulice umelou krvou, červíkmi a strašidelnými kostýmami. Kiežby nás krása príkladného života oslovovala viac ako hrôza a faloš,“ píše asociácia ACdP na sociálnej sieti.
Približne trištvrte minútové video kampane apeluje na všetkých, ktorý sa bez rozmyslu zapájajú do osláv temnôt a strachu. „Nepremýšľaj, čo oslavuješ, iba oslavuj,“ ironizuje hlas vo videu a prepytuje sa: „Veď ak môžeme byť zlí, kto by chcel byť svätý? A na záver vyzýva: „Kiežby sme boli svätejší! Televízne správy by nám nenaháňali taký strach.“
Podľa www.acdp.es a facebook.com/acdp.es spracovala Zuzana Morávková